Jasenovac – posjet učenika 8. razreda

Dana 6.5.2025.g., učenici 8.a razreda OŠ Franje Serta Bednja i učenici 8.b razreda OŠ Josipa Jedvaja posjetili su Spomen-područje Jasenovac, jedno od najvažnijih mjesta sjećanja na žrtve ustaškog režima tijekom Drugog svjetskog rata. Izlet je bio edukativan i emocionalno snažan, pružajući učenicima dublje razumijevanje povijesnih događaja i važnosti očuvanja sjećanja na žrtve. 

Po dolasku u Jasenovac, dočekala nas je naša voditeljica, gospođa Ines, koja nam je pružila uvodno predavanje o povijesti logora. Objasnila nam je osnovne informacije o osnivanju logora, njegovoj strukturi i funkciji tijekom NDH. Istaknula je da je logor Jasenovac bio najveći koncentracijski logor u Hrvatskoj, osnovan 1941. godine, te da se sastojao od pet glavnih logora: Krapje (I), Bročice (II), Ciglana (III), Kožara (IV) i Stara Gradiška (V) . 

Nakon uvodnog predavanja, krenuli smo u obilazak spomen-područja. Tijekom šetnje, zaustavljali smo se na nekoliko ključnih stajališta: 

1. Mjesto nekadašnjeg logora:  Na prvom stajalištu, voditeljica nam je pokazala gdje se nekada nalazio logor i objasnila njegovu strukturu. Istaknula je da su brežuljci na tom području simbolično oblikovani kako bi označavali mjesta masovnih grobnica i drugih važnih lokacija unutar logora. 

2. Vagon za prijevoz zatočenika: Na sljedećem stajalištu, zaustavili smo se kod replike vagona koji su korišteni za transport zatočenika u logor. Voditeljica nam je objasnila kako su ljudi dovođeni u logor te kako je logor bio smješten uz rijeku Savu, koja je služila kao prirodna prepreka s jedne strane, dok su ostale strane bile ograđene zidovima . 

3. Maketa područja spomen-područja: Na jednoj od točaka razgledali smo umanjeni 3D prikaz današnjeg izgleda cijelog spomen-područja. Maketa prikazuje prostor kakav je danas, uključujući Spomenik Cvijet, okolna jezera, staze i simbolične zemljane brežuljke. Ovaj model pomogao nam je bolje razumjeti kako je područje oblikovano u spomen na žrtve i kako se posjetitelji danas kreću kroz memorijalnu cjelinu. 

4.Spomenik Cvijet: Na posljednjem stajalištu, stigli smo do monumentalnog Spomenika Cvijet, kojeg je 1966. godine izgradio arhitekt Bogdan Bogdanović. Spomenik simbolizira patnju i stradanje žrtava, ali i nadu u novi život. Voditeljica nam je ispričala kako su zatvorenici, unatoč teškim uvjetima, pokušavali očuvati svoju ljudskost uklesavajući imena na cigle i na mnoge druge načine bilježeći svoja sjećanja . 

Nakon obilaska vanjskog dijela spomen-područja, ušli smo u Memorijalni muzej. Prije ulaska, podijeljeni smo u pet grupa po tri učenika. Svaka grupa dobila je zadatke i pitanja na koja je trebala odgovoriti tijekom razgledavanja muzeja. Imali smo određeno vrijeme za istraživanje i prikupljanje informacija. 

Muzej je bio izuzetno informativan, s brojnim eksponatima, fotografijama i dokumentima koji svjedoče o strahotama koje su se dogodile u logoru. Posebno su nas dirnule osobne priče zatočenika i predmeti koji su ostali iza njih. 

Nakon razgledavanja, vratili smo se u prostoriju gdje je svaka grupa predstavila svoje odgovore i dojmove pred razredom. Ova aktivnost potaknula je raspravu i dublje razumijevanje teme. 

Izlet u Jasenovac bio je izuzetno poučan i emotivan. Učenici su stekli dublje razumijevanje povijesnih događaja i važnosti očuvanja sjećanja na žrtve. Posjet Spomen-području Jasenovac ostavio je snažan dojam na sve nas i poslužio kao važna lekcija o ljudskim pravima, toleranciji i potrebi za mirom. 

Pročitajte još

Papuk – Terenska nastava 7. i 8. razreda

Papuk – Terenska nastava 7. i 8. razreda

Učenici sedmih i osmih razreda OŠ Franje Serte Bednja sudjelovali su 29. svibnja na terenskoj nastavi na području Parka prirode Papuk i Voćina. Polazak je bio u ranim jutarnjim satima – u 5:00 iz Vrbna, a u 5:15 iz Bednje. Prva destinacija bio je Jankovac, gdje su...

Odaberi svoju školu

Odaberi svoju školu

Poštovani, u privitku je brošura „Odaberi svoju školu“ koja opisuje sve srednje škole i programe koji se nude budućim srednjoškolcima u školskoj godini 2025./2026. S obzirom na promjene u nekim strukovnim programima, ljubazno vas molim da ih što je moguće prije...

Skip to content