Erasmus+ projekt Osnovne škole Franje Bednja:

grupna mobilnost učenika i job shadowing u obrazovnoj ustanovi Istituto Comprensivo „Gela e Butera“ na Siciliji

     Grupna mobilnost četvero učenika i praćenje rada tzv. job shadowing ove je godine organiziran i osmišljen u suradnji s voditeljicom Erazmus+ projekata u Geli, gđom Rosario Iemmolo koja je sa svojim učenicima prošle godine bila u njihovoj školi.

Dolaskom u Gelu u nedjelju, 6. travnja 2025. učenici Marija Drač, Tea Galinec, Petar Knez i Tin Hranj upoznali su svoje obitelji domaćine i učenike kod kojih su bili smješteni. Učenici su tjedan dana proveli učeći zajedno s vršnjacima, a tijekom svih aktivnosti pratilo ih je dvoje učitelja: Danijela Ciglar, učiteljica Povijesti i Davor Hojski, vjeroučitelj. Učiteljica Hrvatskoga jezika Vesna Funda Štefanek u istoj je školi promatrala rad učitelja (tzv. job shadowing), njihove metode poučavanja, korištenje moderne tehnologije u nastavi, ugođaj u školi te upoznala njihov obrazovni sustav. Sveobuhvatni institut “Gela e Butera” gravitira oko područja općina Gela i Butera za ukupno jedanaest kompleksa: središnji kompleks E.Mattei, koji se nalazi u Geli u ulici Butera snc, uključuje dječji vrtić, osnovne i niže srednje škole, kompleks Cantina Sociale, koji se nalazi u Geli u ulici P. Picasso, s dječjim vrtićem, osnovnom i nižom srednjom školom, kompleks M. Gori, smješten u Buteri u via Caltanissetta, s nižom srednjom školom, kompleks Santa Caterina, smješten u Buteri na Piazzale Italia, s dječjim vrtićem i osnovnom školom i Don Bosco kompleks koji se nalazi u Buteri u ulici San Rocco, s osnovnom školom. Škola stavlja naglasak na holistički pristup obrazovanju inspiriran filozofijom Don Bosca: „Odgoj je stvar srca.“ Doista, u svakoj učionici je to bilo jasno vidljivo. Učitelji ne zahtijevaju posebnu disciplinu, ne zauzimaju autoritativni stav, a učenici su vedri, raspoloženi i rade u takvom ozračju prema svojim mogućnostima. U nižim razredima su po dvije učiteljice, a ako je u razredu učenik  s posebnim potrebama – onda pokraj njega sjedi i pomoćnik u nastavi. Učenici se ocjenjuju ocjenama u rasponu od 1 do 10 (niži razredi: 5 -10, a viši 4 – 10). Svi osmaši moraju pisati nacionalne ispite iz talijanskog jezika, engleskog jezika i matematike. Rezultat nije bitan za upis u srednju školu, ali ispite moraju pisati. Sve srednje škole im traju 5 godina.

Prvog dana mobilnosti priređen im je svečani doček i prijem kod ravnatelja škole, a učenici domaćini odsvirali su hrvatsku himnu te izveli plesnu točku svima poznate pjesme Baby Lasagne. Nakon toga, učenici su krenuli na nastavu prema unaprijed dogovorenom rasporedu, a učiteljica na promatranje posla prema svojemu rasporedu. Učenici su tijekom ove mobilnosti bili uključeni u niz različitih aktivnosti i bili su na nastavi većine nastavnih premeta. Domaćini su bili vrlo susretljivi i pažljivi prema njima. Posebno im se svidio duži školski odmor u trajanju od 20 minuta i druženje u školskom dvorištu. Pjevali su talijanske, ali i hrvatske pjesme te jedni druge poučavali pravilnom izgovoru. Prvi puta u životu bili su na nastavi francuskog jezika. Pjevali su i slušali pjesme na francuskom jeziku. Bilo im je zabavno i zanimljivo jer su prvi puta slušali taj strani jezik. Na satu znanosti su vadili DNA banane i bili pravi istraživači.

Učenici 1. – 5. razreda nose službenu odjeću – trenirke s oznakom i imenom. Gradivo se obrađuje u kombinaciji: udžbenik – pametna ploča – radni listovi – bilježnica. Puno je usmene komunikacije, izražavanja osjećaja i stavova. Učenici i učitelji su vrlo komunikativni i otvoreni te bez obzira na jezičnu barijeru, bilo je ugodno boraviti u svim razredima. Ostatak prvog radnog dana proveli su svi zajedno proveli u razgledavanju grada Gele i njenih kulturnih i povijesnih znamenitosti.

Drugi dan mobilnosti proveli su u područnoj školi – kompleksu Cantina Sociale u Geli s dječjim vrtićem, osnovnom i nižom srednjom školom. Učenici nižih razreda svoje udžbenike i ostale materijale ostavljaju u školi jer bi im inače torbe bile preteške. Školske kuhinje nema pa učenici sami donose obrok koji će blagovati. S nastave toj u školi im je u posebnom sjećanju ostala nastava likovne kulture jer su slikali temperama uz glazbeni poticaj. Tema slike je bila „sreća“, a učenici su slušajući glazbu, trebali zamišljati sreću i slikati ono što im je dolazilo u sjećanje. Promjenom pjesme trebali su zamijeniti mjesta i nastaviti slikati sve dok slika nije bila gotova. Zajedničku sliku učiteljica je razrezala na komade i podijelila svim učenicima za uspomenu. Poslijepodne je bilo rezervirano za šetnju i razgledavanje Gelskog zaljeva od povijesnog značenja jer su se 1943., za vrijeme Drugog svjetskog rata ovdje iskrcale savezničke snage sa sjevera Afrike. Gela je time postala prvi oslobođeni grad u Europi.

Trećeg dana mobilnosti učenici i učitelji boravili su na nastavi u školi Don Bosco u mjestu Butera, 20 km udaljenom od Gele. Ukupno ima 9 razreda ( od 1. do 6. razreda) – dakle, niži razredi i dva razreda niže osnovne škole. Nakon 6. razreda odlaze u drugu školu završiti 7. i 8. razred. U Buteri su ih učenici dočekali pjesmom i plesom. Plesali su tarantelu u narodnim nošnjama i jedan moderni ples uz pjesmu Tutta L’Italia. Plesu su se pridružili i gosti učenici i svladali osnovne korake. Ovo je bio krasan uvod u ostatak dana jer su stekli lijepa poznanstva. Bili su oduševljeni organizacijom nastave jer je bilo vrlo dinamično, emotivno i ispunjujuće. Bili su na satu engleskog jezika te slušali pjesmu Hall of fame, upisivali na listiću riječi koje nedostaju, razgovarali o značenju frazema iz pjesme te izrađivali plakat vezan uz odabrane poticajne misli. Posebno ih je razveselio sat umjetnosti na kojemu su morali uprizoriti odabrane slavne slike, npr. Posljednju večeru, Stvaranje Adama… U taj zadatak su se uključili i učitelji pa je bilo vrlo zabavno. Za svoja su glumačka umijeća svi dobili Oscara. Nastavu su završili druženjem uz kolačiće i napitke. Nakon nastave učenici su u pratnji vodiča razgledali Buteru i znamenitosti tog neobičnog grada te prisustvovali prijemu kod gradonačelnika Butere.

Četvrti dan mobilnosti bio je predviđen za razgledavanje povijesnih, kulturnih i prirodnih znamenitosti Gele. Razgledavanje je počelo u blizini arheološkog nalazišta Mura Timoleontee, starih grčkih obrambenih zidina uz obalu Sredozemnog mora. Zidine su stare preko 2 400 godina, a sagrađene su zbog obrane Grka u Geli od napada Kartažana. Ime su dobile po grčkom vojskovođi Timoleonu. U Geli postoje i ostaci starih grčkih termi (Bagni Greci) koje se nalaze unutar kompleksa današnje bolnice u centru grada, no nažalost, prepuštene su zaboravu.

Slobodno poslijepodne učenici su s učiteljima proveli u razgledavanju Catanie, grada na istoku Sicilije koji leži podno vulkana Etne.  Zbog niskih oblaka nisu bili u mogućnosti vidjeti taj aktivni vulkan pa su razgledali povijesne znamenitosti grada: Rimski amfiteatar, Rimski teatar, katedrale i crkve koje su redom posvećene sv. Agati te uživali u šetnji ulicom Etnea.

Posljednji, peti dan bio je organiziran kao terenska nastava osmog razreda, naših učenika i domaćina pa su ovaj radni dan proveli svi zajedno. Vodič im je bio zaposlenik rezervata. Učenike je vodio putovima koji su namijenjeni promatranju biljnog i životinjskog svijeta. Ispričao im je bitne činjenice o ovom prirodnom rezervatu. Bivijera jezero je obalno jezero udaljeno 1,5 kilometara od obale plaže Macconi. Nalazi se između Gele i rijeke Dirillo i proteže se na 2 km te zauzima oko 120 hektara. Jezero je opisano tijekom povijesti u mnogim mitovima i legendama. Proglašen je prirodnim rezervatom 1997. godine. Za mnoge vrste ptica, ovo jezero je važno mjesto za zaustavljanje. To je razlog zašto je pod posebnom zaštitom. Tijekom višesatnog obilaska upoznali su floru i faunu rezervata, promatrali ptice i učili o rijetkim vrstama biljaka čije stanište je isključivo na ovom dijelu otoka. Najpoznatija i zaštićena biljka koja raste isključivo u okolici Gele – Leopoldia, vrlo je rijetka i zaposlenici rezervata je nastoje sačuvati za buduće generacije. U rezervatu raste tipično mediteransko bilje – od ružmarina, pelina, majčine dušice do agruma, maslina i različitih vrsta cvijeća. Osim promatranja i slušanja – učenici su uključili i osjetilo njuha te mirisali začinsko bilje. Jezero Biviere prepuno je ribe i vodene faune. Ovo zaštićeno močvarno područje mjesto je za gniježđenje, odmor i prehranu iznimno raznolikog ptičjeg svijeta: čaplji, pataka, obalnih ptica, sjajnih ibisa, ptica grabljivica, roda i plamenaca koje svake godine promatraju ornitolozi iz cijelog svijeta. Razgovarali su o mogućnostima zaštite ovoga područja s obzirom na to da se u blizini nalazi industrijska zona te plastenici u kojima se koriste pesticidi. Jutro je bilo prekrasno i sunčano te je ovo bio jako dobro odabran termin za terensku nastavu. Nakon povratka s terenske nastave u školi je održana svečanost dodjele certifikata za uspješno završene mobilnosti učenika i svih učitelja.

S obzirom na to da je povratni let bio u subotu, 12. travnja 2025. tek u večernjim satima, odlučili su vrijeme do polijetanja iskoristiti za upoznavanje Palerma. Prošetali su glavnom ulicom, razgledavali znamenitosti ovog prekrasnog grada (Normanska palača, katedrala, Quatro Canti, fontane i crkve) te doručkovali njihove slastice. Tijekom povratka uživali su u brojnim fotografijama koje su snimili, od kojih je svaka posebna i bitna jer je dokaz prekrasnog iskustva kojeg će se zauvijek sjećati.

Doista, dobrobiti Erasmus projekata su brojne i stoga sudjelovanje učenika i učitelja u aktivnostima kao što su ove treba poticati u svim obrazovnim ustanovama.

Sve fotografije s našeg putovanja pogledajte u Fotogaleriji naše stranice!

Pročitajte još

Županijsko natjecanje iz geografije

Županijsko natjecanje iz geografije

U V. osnovnoj školi u Varaždinu 31. ožujka 2025. održano je 32. Županijsko natjecanje iz geografije za učenike osnovnih škola. Našu školu predstavljali su Eva Paska (5.razred), Marin Strmečki (7.razred) i Mateo Hranj (8.razred). U jakoj konkurenciji najzapaženiji...

26. gradsko Natjecanje mladih HCK

26. gradsko Natjecanje mladih HCK

U subotu, 15. ožujka 2025. u OŠ Gustava Krkleca u Maruševcu održano je 26. gradsko Natjecanje ekipa prve pomoći Hrvatskog Crvenog križa. U kategoriji pomladak sudjelovalo je osam ekipa osnovnih škola, a u kategoriji mladi sudjelovala je jedna ekipa srednje škole....

Županijsko natjecanje iz kemije

Županijsko natjecanje iz kemije

Dana 11. ožujka 2025. godine u OŠ Ivana Kukuljevića Sakcinskog u Ivancu održano je Županijsko natjecanje iz kemije, na kojem je sudjelovalo 54 učenika iz osnovnih škola Varaždinske županije. Među natjecateljima bilo je 31 učenik sedmog razreda i 23 učenika osmog...

Skip to content